TUOTTEET

SUKUKIRJA

Ensimmäinen Varisten suvusta tehty sukukirja, joka käsittää useita sukuhaaroja, on tullut myyntiin 30.7.2022 Joensuun Sukujuhlassa. Sukuseuran perustamiskokouksessa Viitasaarella v. 2018 sukuseuran hallitukselle esitetty toive toteutui. Kirjan nimeksi valittiin sukuseuran hallituksen jäsenen Hannu Huikurin ehdotus ”Näin Varikset lensivät. Sukuseurassamme on viisi pääsukuhaaraa: Rautalampi, Viitasaari-Pihtipudas, Joensuu, Selkie ja Ilomantsi.

Sukukirja on saanut hyvän vastaanoton ja sen sisältöä, luettavuutta, sekä kirjan kokonaisilmettä on kehuttu laajasti.

Sukurekisteriimme on kertynyt yhteensä n. 43 500 nimeä, joista sukukirjassa on n. 33 000. Tietosuojalainsäädännön kiristymisestä johtuen sukutaulujen tiedot päättyvät vuoteen 1922. Tätä nuoremmat, oman sukuhaaran sukutaulut, ovat saatavissa KIRJAN OSTANEILLE sukuseuran jäsenille Sukujutut ohjelman tulosteena erikseen tilattavina kopioina.

Sukukirja julkaistiin kaksiosaisena. I-osa sisältää laajan sukuun ja suvun asumishistoriaan liittyvän selvityksen sekä sukuhaarojen tarinaosuuden ja II-osan sukutaulujen henkilöhakemiston.

II-osa sisältää sukutaulut. I-osassa on 420 sivua ja II-osassa  870 sivua. Sukukirjan toimittaja oli arvostettu ja palkittu sukututkija   Ari Kolehmainen Suku- ja historiapalvelut Menneen jäljet yrityksestä.

Kirjan I ja II osien kokonaishinta sukuseuran jäsenmaksun maksaneille jäsenille on 120 € ja ei-jäsenille 140 €. Jos haluat toimituksen kotiin, lisätään postimaksu 15 € (ulkomaille 20 €) kirjatilausta kohden
postitus- ja pakkauskuluihin. Tarkemmat tiedot löytyvät alla olevasta Sukukirjan myyntiesitteen liitteestä.

Sukukirjan tilauslomake on tämän sivun alaosassa.

Merkitse tilaukseesi nimesi, osoitteesi, puh. numerosi ja tilaamiesi kirjojen lukumäärä (I osa ja II osa = yksi kirja) ja haluttu toimitustapa sekä lisätietoihin halutessasi sukuhaarasi. Tilauksen vastaanotettuamme lähetämme sinulle sähköpostitse laskun ja ohjeet tilauksen maksamiseen.

HUOM!  Alle 100V sukuhaaran sukutaulut sukukirjaan liitettäväksi ovat tilattavissa erikseen hintaan 20 €/kpl, Paavo Varis 0400-192700 tai paavo.varis@gmail.com.

Sukukirjan myyntiesite (PDF)

How to order the Varis family history book (PDF)

Tee tilaus lomakkeeella: