Sukuseuran kuulumisia 22.5.2022

SAVO-KARJALAN JA KESKI-SUOMEN WARISTEN SUKUSEURA RY.

SUKUSEURAN KUULUMISIA 2/2022

Sukuseuramme sukujuhla- ja kokous Karjalan Talossa Joensuussa 30.7.2022 lähestyy.

Kutsu ja päivän ohjelma ja muu informaatio oheisissa liitteissä.

Tehdään sukujuhlasta ja sukukirjan ”syntymästä” ikimuistoinen tapahtuma!

Sukukirja ”Näin Varikset lensivät” on menossa painoon kesäkuussa.

Sukukirja on nyt taitossa. Olemme edelleen aikataulussa, vaikka se on tehnyt tiukkaa. Onneksi yhteistyö avainhenkilöiden kanssa on toiminut hyvin ja joustavuutta on löytynyt joka taholla. Kirjan toimittaja Ari Kolehmainen on onnistunut N-haploryhmän avulla tekemään Varisten ainutlaatuisen tarinan kaukaa menneisyydestä ja vaelluksen Kiinan pohjoisosista näihin päiviin saakka. Sukutauluja on yhteensä yli 4800 kpl ja Varisten perillisiä hieman yli 33000 nimeä vuoden 1922 rajauksella. Hallitus uskoi kirjan (osat I ja II) menekkiin ja nosti tilausmäärän 400 kpl:een. Yleinen hintojen nousu koskee myös painoalaa (paperin hinta on noussut vajaassa vuodessa yli 40 %) ja rahaa tarvitaan erityisesti loppuvaiheessa näihin painokustannuksiin. Kirjan ennakkomyynti on edennyt melko hyvin ja se jatkuu sukujuhlaan 30.7.2022 saakka. Kiitokset jo kirjan /kirjojen tilanneille. Toivomme mahdollisimman monen ottavan tämän huomioon ja tekemään tilauksen ennakkoon.

Kirjan myyntiesite on erillisenä liitteenä ja sitä voi jakaa vapaasti.

Tämä Sukuseuran kuulumisia info ja liitteet jaetaan kaikille, joille meillä on yhteystiedot sähköpostin ja nettisivujen  (www.varistensukuseura.fi) kautta ja muille kopioina perinteisen Postin kirjeessä.

Sukuseuran hallituksen puolesta
Paavo Varis